revuloj@groups.io Integration <revuloj@...>

ri

By ReVo

2019-11-25 15:10:26
Robin van der Vliet: +ekz

Renato Corsetti

mi estas usrprizita pri la enmeto de "ri" en revon. post tio mi ne plu fidos je revo.

amike

renato

Il giorno lun 25 nov 2019 alle ore 15:16 revuloj@groups.io Integration <revuloj@groups.io> ha scritto:

ri

By ReVo

2019-11-25 15:10:26
Robin van der Vliet: +ekz

--
~~~
renato corsetti

Neil Roberts

Na “ri” oni aldonis jam antaŭ 3 jaroj, ĉi tiu ŝanĝo ŝajne estas nur por
aldoni plian ekzemplon.

Mi pensas ke estas tre utile havi ĝin en ReVo, ĉar efektive homoj ja
uzas la vorton, kaj aliaj homoj volos kontroli la vortaron por kompreni
la signifon. Ĝi jam estas markita kiel “neoficiala”. Forigi ĝin el
vortaro ne forigas ĝian ekziston.

Parenteze ĝi ankaŭ aperas en PMEG. Laŭ mi ambaŭ libroj restas fidindaj
fontoj malgraŭ tio.

Amike,
- Neil

ri <http://www.reta-vortaro.de/revo/art/ri.html> By ReVo

2019-11-25 15:10:26
<http://www.reta-vortaro.de/cgi-bin/historio.pl?art=ri&r1=1.8&r2=19>
Robin van der Vliet: +ekz

--

*~~~renato corsetti*
*22, St. Pancras Court, High Road, London N2 9AE, Britujo*
*tel. 00-44-(0)7399 273515, renato.corsetti@...
<renato.corsetti@...>*

Renato Corsetti

Kara Neil, mi respektas vian opinion, sed mi pensas, ke temas nur pri plia manifestiĝo de la kampanjo de la NATO-imperianoj kontraŭ Esperanto.

Amike

Renato

--
~~~
renato corsetti
22,  St. Pancras Court, High Road, London N2 9AE, Britujo
tel. 00-44-(0)7399 273515renato.corsetti@...

Neil Roberts

Via respondo estas tiel surpriza ke mi ne scias ĉu vi ŝercas.

Iel ajn, argumento pri la kialo de la ekzisto de la vorto ne rilatas al
argumento pri ĝia inkluzivo en ReVo. ReVo registras la uzatan lingvon,
kaj la vorto *ri* ja estas uzata, ĉu pro deziro paroli seksneŭtrale, ĉu
pro konspiro de NATO. Tial indas havi ĝin en la vortaro.

ha scritto:

[...]

kara neil, mi jes duone ŝercas, ĉar mi ofte legas viajn artikolojn, kaj iel konas vin, sed nur duone.

Estus bone havi pli firmajn infomrojn pri tio, ke "ri" estas efektive uzata. mi melofte renkontas esperatnistojn pi junajn ol 50-jarajn, sed presakŭ neniam aŭdas ĝin en normala uzo. registri vorton en vortaron signifas favori ĝian uzon, pro tio mi diris ke revo devus esti pli prudenta. rigardu kion faris piv, kiu registris ĉian inventon de francaj literaturistoj.

NATO ne konspiras kontaŭ Esperanto, mi parolis pri la junaj civitanoj de la NATO-imperio, kiuj nr povas toleri, ke Esperanto estu en kelkaj aspektoj malsamaj ol la angla.

Tamen, vere amike

renato

--
~~~
renato corsetti
22,  St. Pancras Court, High Road, London N2 9AE, Britujo
tel. 00-44-(0)7399 273515renato.corsetti@...

Neil Roberts

Saluton denove,

Mi ne certas pri kiuj artikoloj vi parolas. Ĉu eblas ke vi miksas min
kun Robert Nielsen de Teo kaj Libroj? Tio estas ofta okazo :) Tamen ni
ja unuone konas unu la alian ĉar ni kelkfoje samtempe ĉeestas la
londonan klubon kaj vi ankaŭ mastrumis mian KER-ekzamenon.

Pri efektivaj uzoj de “ri”, ne necesas serĉi tre for ĉar ReVo mem havas
multajn ekzemplojn. Ili ĉiuj havas citaĵojn por la fonto. Tio inkluzivas
kantojn kaj artikolojn.

Por aŭdi pli spontaneajn uzojn mi ĝuste rekomendas pli atente aŭskulti
la anojn de la londona klubo kiuj abunde uzas ĝin, kaj ne ĉiuj el ili
estas tiel junaj.

Mi ne komprenas la komparon al la angla ĉar tiu lingvo laŭ mia kompreno
ne havas ekvivalenton al “ri”. Iel ajn, estas pli bone lasi tian
diskuton pri la indeco de la vorto al aliaj diskutejoj, ĉar ĝi ne tiom
rilatas al la inkluzivindeco en ReVo. Ĉefe gravas nur la efektiva uzado.
La manlibro de ReVo ĝuste diras ke ĝi estas priskriba vortaro malkiel
PIV kiu estas preskriba.

ha scritto:

[...]

Péter Garami

Saluton!

Mi pardonpetas pro mia interropo al via konversacio. Tamen mi sentis, ke mi povus aldoni kelkajn interesajn pensojn.

Laŭ mia scio, Zamenhof en la Fundamento skribis, ke "li" estu uzota la ĝenerale kaj "ŝi" kiel la sufikso "-ino": nur se vi volas emfazi, ke la aganto estas virino.

La nuntempaj parolantoj de la Lingvo Internacia, tamen komprenas ilin kiel "li estas viro kaj ŝi estas virino". Tiam la problemo estas pli komprenebla: "Kion ni uzu, se tio ne estas evidenta, sed mi ne volas ofendi iun ajn?".

La genra movado proponis (kaj eĉ kelkaj perfortis) la uzadon de la nova vorto "ri".
Mi pensas, ke ĝi estas nepre ne necesa kaj malutila, ĉar ni jam havis solvon de pli ol unu jarcento.

Malgraŭ tio, ĝi devas esti en la vortaro (kun aliaj neutilaj sed tamen sufiĉe konataj neologismoj) por informi homojn. Do estas nia devo informi la legantojn kaj la lernantojn, ke ĝi estas nur interesa sed evitinda propono, oni uzu la vorton "li" en la problemaj situacioj kiel konsilita en la Fundamento.

Samideane,
Petro "RiPeti"

Neil Roberts via Groups.Io <bpeeluk=yahoo.co.uk@groups.io> ezt írta (időpont: 2019. nov. 25., H 18:47):

> [...]

> Kara Neil, mi respektas vian opinion, sed mi pensas, ke temas nur pri plia
> manifestiĝo de la kampanjo de la NATO-imperianoj kontraŭ Esperanto.

Renato Corsetti

saluton neil, mi ja komence konfuzis vin.

Por aŭdi pli spontaneajn uzojn mi ĝuste rekomendas pli atente aŭskulti
la anojn de la londona klubo kiuj abunde uzas ĝin, kaj ne ĉiuj el ili
estas tiel junaj.

mi faros sed dum jaroj mi nur aŭdis la uzon de 'na' fare de unu el la membroj.

amike

renato

~~~
renato corsetti
22,  St. Pancras Court, High Road, London N2 9AE, Britujo
tel. 00-44-(0)7399 273515renato.corsetti@...

Wolfram Diestel

Saluton Renato,

jes, iuj inventis la vorton por ĉagreni virojn ignorante ilian sekson. Almenaŭ min ĝenas tia ignorado ĉiufoje, kiam iu referencas min per "ri" (sonas kiel ri-dinda), sed eble homoj pensas, ke ili estas aparte ĝentilaj neŭtraligante min...

Mi ankaŭ ŝokiĝis unuavide, kiam mi trovis la artikolon kaj markis ĝin almenaŭ per NEO, sed Robin V. silente forigis la etikedon, verŝajne supozante ke neologismo proponita unuafoje antaŭ 40 jaroj kaj uzata jam de naŭ jaroj ne plu estas neologismo.

Nu, fine mi devas agnoski, ke pronomo ankoraŭ pli neŭtrala ol li^2 -- (http://retavortaro.de/revo/art/li.html#li.0.ulgenra: Ĝenerala ununombra triapersona pronomo, uzata por diri ĝeneralaĵon pri nespecifa persono de nedifinita sekso) -- povas utili en pure interreta konversacio, kie la homoj ne povas diveni la sekson de alia laŭ ties kaŝnomo. Do mi povas toleri ĝin, almenaŭ se ne mi estas la celata persono.

Amike, Volframo.

Saluton Volframo!

On Mon, Nov 25, 2019 at 09:51 PM, Wolfram Diestel wrote:
Almenaŭ min ĝenas tia ignorado ĉiufoje, kiam iu referencas min per "ri" (sonas kiel ri-dinda), sed eble homoj pensas, ke ili estas aparte ĝentilaj neŭtraligante min...
Tio estas via persona prefero kaj mi respektas ĝin. Tamen ankaŭ ekzistas pli kaj pli da personoj, kiuj preferas esti priparolataj neŭtrale per la pronomo "ri", kaj ne per "li" (sonas kiel linĉita limako) aŭ "ŝi" (sonas kiel ŝima ŝinko). Tio ne estas pure esperantista fenomeno, ĝi ankaŭ ekzistas en aliaj lingvo-komunumoj kiel ekzemple la angla kaj la sveda.

Mi persone sufiĉe ofte aŭdas "ri" de junaj progresemaj esperantistoj ĉe diversaj Esperanto-renkontiĝoj... Tamen apenaŭ eblas registri tiujn spontanajn uzojn en konversacioj kaj prelegoj.

Amike, Robin.

Wolfram Diestel

Am Donnerstag, den 28.11.2019, 17:04 -0800 schrieb Robin van der Vliet:

Mi persone sufiĉe ofte aŭdas "ri" de junaj progresemaj esperantistoj ĉe diversaj Esperanto-
renkontiĝoj... Tamen apenaŭ eblas registri tiujn spontanajn uzojn en konversacioj kaj prelegoj.
Niatempe ni estis malpli progresemaj kaj simple uzis "ŝli" en okazo de forta bezono. Almenaŭ ĝi
estis komprenebla sen vortaro...

Amike,
Volframo.