Topics

Očitavanje frekventnog spektra

Sasa Grbic

Pozdrav. Da li mi nekako možemo da vidimo na kojoj se frekvenciji nalazi neki zvuk? Radio sam jednu knjigu na kojoj je bilo dosta zujanja. Otišao sam kod kolege koji ima svoj studio. On je pogledao taj fajl i rekao mi je na kom frekventnom spektru se nalazi to zujanje i objasnio mi je kako se to može u Cubaseu odraditi. Takođe mi je rekao da idem na uzak q faktor. U SoundForgeu se nisam snašao sa njegovim ekvilajzerima. No, u Audacityu sam našao jedan filter koji mi je odradio odličan posao. E, kako već rekoh, mene zanima da li mi možemo nekako saznati na kom frekventnom opsegu se nalazi neki zvuk. Kad bi smo to mogli, onda bi smo naše knjige mogli dosta kvalitetnije praviti u digitalnoj formi.

sead fazlic

jesil mislio na sample rate i bit rate

12.2.2016. u 10:14, Sasa Grbic je napisao/la:

[...]

ja za provjeru recimo koristim total audio mp3 konverter i kad u njegga ubacim fileove za konvertiranje u listi za svaki dodani file piše trenutni bit rate i sample rate

[...]

Ne, nisam mislio na bitrate i sample rate. Mislio sam baš na ono o čemu sam i pisao. Svaki dio zvuka se nalazi u nekom od frekventnih opsega zvuka. Kada znamo u kom frekventnom opsegu se nalazi neki zvuk, onda ga je puno lakše obraditi ili ukloniti.