Topics

Wifi dont work

Tommy Clemmensen

Hej

Jeg har fået lavet morserino-32 nr 2, den første blev solg til min cw lærer. Jeg har også fået denne her til at virke første gang. Men jeg har begge gange ikke kunne få wifi til at virke. Den beder godt nok om netværks oplysningener og restarter morserinoen, men når jeg prøver fileupload siger den at den ikke kan finde wifi. Er der nogen der ved hvad jeg gør galt?

Tommy de oz1thc

Hi

I have made morserino-32 no 2, the first was sold to my cw teacher. I also made this one work the first time. But both times I have not been able to make wifi work. It asks well enough for network information and restarts the Morse movie, but when I try file upload it says it can't find wifi. Does anyone know what I'm doing wrong?

Tommy the oz1thc

Willi, OE1WKL

I think your wifi signal might be too weak. Put the Morserino really close to the WiFi router and try again...
73
Willi

Von meinem Mobiltelefon gesendet

Am 10.10.2019 um 18:01 schrieb Tommy Clemmensen <tommy@...>:

[...]

colin humphries

I found that my browser wouldn't accept the address unless I actual typed http:// part. I don't normally have to but it didn't understand it without it, it complained about bad dns

James Menendez

I have been having the same problem with my Morserino. Same symptoms.  Please let me know if you find a solution.

On Tue, Oct 15, 2019 at 12:58 PM colin humphries <3humps@...> wrote:
I found that my browser wouldn't accept the address unless I actual typed http:// part. I don't normally have to but it didn't understand it without it, it complained about bad dns

Villy Nedergaard

Hej Tommy
Hart du fået dit wifi til at virke ?
Ellers kan vi måske snakke sammen

mvh Villy
oz5rmc

Tommy Clemmensen

Hej Villy

Ja det hjalp at skifte router og jeg har både uploaded to ords file og nyt firmware 2.0.

Jeg fandt på noget smart med to ords at sætte et komma mellem ordrene så jeg kunne øve to ord af gangen.

Hello World =
blev til
Hello,World =

Det gjorde det hele meget sjovere.