Topics

artikolo okaze de la tago kontraŭ rasismo

Renato Corsetti

kunmetante la deklaron de TEJO kaj la informojn de la oficejo de UEA ĉe UN, mi kunmetis tekston senditan al la informa reto por traduko al naciaj lingvoj kaj dissendado. kunlaborado de komitatanoj estas bonvena.

amike

renato

--
~~~
renato corsetti

Saluton, je kiu dato estas la tago kontraŭ rasismo?

Laŭ bulgaraj fontoj ekzistas 2 similaj tagoj - je la 21a de marto (kiu jam pasis) kaj je la 9a de novembro.

Amike,

Mariana Evlogieva

На 2021-03-23 13:16, Renato Corsetti написа:

[...]

_._,_._,_

Renato Corsetti

kara mariana, la tago al kiu oni rilatas estas tiu de la 21-a de marto, kiu jam pasis, sed pro pluraj kialoj la deklaro ne povis esti preta la tagon antaŭ la 21-a. se vi vidos en la deklaro la dato mem ne aperas, kaj esperas, ke ĵurnalistoj tamen povus interesiĝi ankaŭ kelkajn tagojn poste.

sed neniu estas devigata traduki kaj disvastigi, se li aŭ ŝi ne taksas la aferon inda.

amike

renato

Il giorno mar 23 mar 2021 alle ore 14:39 Mariana Evlogieva <groupsio@...> ha scritto:

[...]

22,  St. Pancras Court, High Road, London N2 9AE, UK/Britujo

--
renato corsetti
renato@...

Osmo Buller

Kun konsterno mi rimarkis, ke tute lastatempe Aleksander Gofen predikis rasismon per du skribaĵoj en la forumo de UEA (forumo.uea.org): "La respondo - Manifesto de la blankuloj" (24-an de februaro) kaj "La landoj ne plu estas posedaĵo de la respektiva popolo" (3-an de marto).

Mi hazarde decidis rigardi, ĉu io okazas en tiu forumo, kiun mi ne vizitis de pluraj monatoj. Kiel kelkaj komitatanoj siatempe antaŭvidis, tie apenaŭ io okazas. Tial estas des pli konsterne, ke malferme rasisma ekstremisto uzas ĝin kiel laŭtparolilon de siaj malsanaj, kontraŭomaj ideoj.

Mi atendas, ke aliro al Gofen al la forumo estu blokita kaj liaj rasismaĵoj forigitaj.

Osmo Buller

ti 23. maalisk. 2021 klo 17.30 Renato Corsetti (renato.corsetti@...) kirjoitti:

[...]

Fernando Maia Jr.

Dankon, Osmo, pro via grava atentigo. Mi kontrolos kun aliaj kolegoj.

Pri la oficiala mesaĝo de UEA, ne eblis al ni dissendi kiel gazetaran komunikon, sed ni subtenis mesaĝon de TEJO kaj ankaŭ publikigis en la UEA-blogo UNEsperante. Renato sciigas pri tio en sia agado. Dankon, Renato!

Kore,

Fernando Maia Jr.
Universala Esperanto-Asocio | Vicprezidanto
-
Subtenu la laboron de UEA per membriĝo:

Em ter., 23 de mar. de 2021 às 13:50, Osmo Buller <osmobuller@...> escreveu:

[...]

La teamo de la forumo ĵus faris: la du afiŝoj estas forviŝitaj, kaj la uzinto definitive forbarita.

Em ter., 23 de mar. de 2021 às 13:56, Fernando Maia Jr. via groups.io <fmaiajr=gmail.com@groups.io> escreveu:

[...]

Emilio

Karaj komitatanoj,

Unue indas klarigi, ke la Estraro de UEA ne havas la devon, nek tempon por akompani la forumojn.  Mi ricevis la taskon (inter aliaj) akompani la enhavon de la https://forumo.uea.org/  kaj eventuale plusendi afiŝojn al la Estraro se mi trovos ion raportinda.

La forumo estas libera por ĉiuj kaj la opinioj tie esprimitaj ne respegulas la opinion de UEA, nek de la Estraro.  Kiel tio okazadas en aliaj medioj, kiel grupo de UEA en Facebook aŭ la listo uea-membroj@groups.io, povas okazi ankaŭ en nia forumo, ke venus opinioj strangaj al niaj celoj.

En la 23a de februaro aperis tia rasisma afiŝo, kiun preskaŭ neniu legis, nek mi.

En la 10a de marto Yves Bellefeuille sendis mesaĝon al la administrantoj por averto pri la enhavo de tiu afiŝo.  Ankaŭ Tonjo del Barrio ricevis tiun averton kaj konsultis min, kiel agi.

Bedaŭrinde pro personaj problemoj mi preteratentis la du mesaĝojn (de Yves kaj Tonjo), kiu ja estis en mia leterkesto. La kulpo pri la longa vivo de tiu fia afiŝo estas mia, ĉar mi ne agis ĝustatempe.  Mi pardonpetas pro tiu malatentemo.

Mi kore dankas al Yves, Tonjo pro la avertoj kaj ankaŭ al Tim Owen, kiu rapide agis forigante la aĉan afiŝon.   Mi klopodos esti pli diligenta pri la forumo.

Mi tute konsentas kun la decido de nia vic-prezidanto Fernando Maia pri la forigo de la afiŝo kaj la forpelo de la afiŝinto, ĉar tia mesaĝo kontraŭas nian statuton.

(c) plifaciligi la ĉiuspecajn spiritajn kaj materiajn rilatojn inter la homoj, malgraŭ diferencoj de nacieco, raso, sekso, religio, politiko aŭ lingvo;

La afiŝo estis skandala, sed nek UEA, nek ties forumo estis skandala.

amike

Emiljo

Livre de vírus. www.avast.com.

Aleks K.

Dankon Emiljo pro viaj aldonaj klarigoj pri la afero.

Amike, ALeks
ALeks Kadar
Universala Esperanto-Asocio (UEA) | Ĝenerala Sekretario

Subtenu la agadon de UEA per via aliĝo:

Le jeu. 25 mars 2021 à 14:51, Emilio <cid.emilio@...> a écrit :

[...]

Duncan CHARTERS

Mi deziras esprimi mian subtenon al la klarigoj, prudentaj juĝkriterioj kaj decidoj de kolegoj rilate la koncernajn afiŝojn, por ke ne estu dubo pri tio.  Ni ĉiam devas fronti la kolizion inter libera esprimado de opinioj kaj deklaroj kiuj estas persone aŭ ideologie neakcepteble ofendaj.  Mi estas en persona kontakto kun la verkinto, konscia ke li estas Dumviva Membro de UEA, ĉar lia uzo de la Forumo rezultis de nia definitiva malpermeso aperigi liajn artikolojn en la oficialaj organoj de UEA, kaj provos komprenigi al li la problemon (kiu kongruas kun la baza difino de skandalo, kiel ajn individuoj juĝas la enhavon).  Tamen laŭ mia sperto tiaj kazoj bezonas por solviĝi mediacion, ne nur promesojn aŭ esperon pri kondutŝanĝo.  Sukcesa rezulto dependas de la akcepto de la koncernato kaj de la lerto kaj tempo de mediaciantoj kaj aliaj kunlaborantoj.  Intertempe, estiĝis pravigebla demando pri reguloj por afiŝoj en la Forumo, do por respondi tiun demandon mi pretas ricevi opiniojn se Komitatanoj deziras ke la Estraro intervenu tiuteme kaj petu rekomendojn de la gvidantoj.

Vi post nelonge vidos la duan paŝon en la laboro pri la Strategia Plano, kiu devas inkluzivi niajn komunikilojn.  La Forumo estis bona ideo por plivastigi movadajn kaj aliajn diskutojn kiuj ne restu nur en la Komitata listo aŭ la listo de UEA-membroj, tamen kiel oni prave komentis, necesos atentemo, diskonigo kaj laŭcela pliaktivigo por ke ĝi plenumu sian originale elpensitan funkcion.  En aliaj asocioj, oni havas tiajn diskutejojn, kaj en la oficialaj organoj povas aperi rubriko ekzemple "El la Forumo de UEA", tiel malfermante al ĉiuj utilajn ideojn tie esprimitajn kaj esprimeblajn de ĉiuj individuaj membroj.  Ni neniam havis rubrikon por speguli interesajn, apogajn aŭ admonajn komentojn de membroj pri niaj novaĵoj.  Mi persone kredas ke la Forumo povos esti treege utila en la venonta etapo de niaj precizigoj pri strategiaj demandoj, sed tio restas diskutota de la Estraro.  Ĉiukaze, ni espereble povos sperti en la uzo de la retejo pozitivan transformiĝon kiu nature allogos al nia Forumo, kaj tenos dece altan normon por inteligentaj kaj senofendaj interŝanĝoj kun la celo progresigi la laboron por kaj per Esperanto.

Ĉiam solvema, kaj eventuale negocema, sed konscia pri la neceso agi en tiu kazo por la reputacio de la Asocio kaj niaj idealoj.

Duncan

Duncan Charters
Prezidanto, Universala Esperanto-Asocio

On Thu, Mar 25, 2021 at 12:34 PM Aleks K. <alekska@...> wrote:
[...]

Kara prezidanto Duncan,

Mi tre ĝojis pri via mesaĝo kaj admiras vian paciencon por solvi la konflikton.

Vi tuŝis gravan temon en via mesaĝo:

[...]

Pri tio mi volas klarigi, ke ĉiuj aliĝintoj de la forumo devis formale konsenti pri niaj kondiĉoj.

Registriĝaj kondiĉoj
Bonvolu tralegi tiujn ĉi regulojn.

Bonvolu memori, ke UEA ne respondecas pri mesaĝoj afiŝitaj en la forumo. Ili esprimas la vidpunktojn de la afiŝintoj kaj ne nepre tiujn de UEA. Uzantoj, kiuj eventuale opinias, ke afiŝita mesaĝo kontraŭas al la reguloj kontaktu nin. Ni havas la kapablon forigi afiŝojn kaj faros tiel rapide kiel eble, se ni opinias, ke tio necesas.

Per via uzado de tiu ĉi forumo, vi konsentas, ke vi ne uzos ĝin por afiŝi enhavon, kiu estas sciate falsa, misfamiga, malĝusta, ofenda, maldeca, minaca kaj alia kontraŭleĝa.

Vi konsentas, ke vi ne afiŝos materialon sub kopirajto, krom se la kopirajton posedas vi aŭ UEA. Tiu ĉi retejo uzas kuketojn por distingi vin disde aliajn uzantojn kaj helpi nin doni al vi tajloritan sperton kiam vi uzas la forumon.

Mi opinias, ke tiuj uzkondiĉoj sufiĉe bone klarigas, ke rasismo ne estos permesata en nia forumo.  Sed mi invitas vin ĉiujn plibonigi tiun tekston, se vi opinias tion necesa.

[...]

 Mi ankoraŭ havas esperon, ke la forumo estos utila por kunigi homojn ĉirkaŭ novaj laborgrupoj.

amike

Emiljo

Livre de vírus. www.avast.com.

Duncan CHARTERS

Koran dankon Emiljo.  Kvankam mi konsciis pri la kreitaj reguloj, tre konvenas memorigi pri ili; nur temis pri tio ĉu ili estas sufiĉe precizaj por kovri la kazon, ĉar tion specife neis la verkinto.  Tial mi konsultos mian advokaton pri tiu punkto, kaj poste la Estraro povos juĝi ĉu necesas precizigoj.

Tute prave, unu ĉefa celo de la Forumo estas disponigi spacon al novaj laborgrupoj, do ni kunlaboru por ekfunkciigu tiujn laŭ la  Strategia Plano.  Tion ni celu diskuti dum la printempo post unua lanĉo, kun kulminaj diskutoj kaj postaj decidoj kunlige kun la UK-VK.

Amike,