conversie coordonate ETRS89 in Global Mapper

paula.cimpoies@...

Buna ziua,

Cunoaste cineva daca se poate face conversia unor coordonate zecimale din sistemul de coordonate ETRS 89 in coordonate geografice in stereo 70 prin intermediul Global Mapper si ce anume trebuie sa selectez la Datum, respectiv la sistemul de coordonate al datelor de input? As reduce sustantial timpul de lucru, deoarece am vazut ca Global Mapper adauga automat punctele convertite pe harta si pe mine asta ma intereseaza in final, sa rezulte un strat de tip vectorial, cu care sa pot lucra mai departe.

Multumesc anticipat.
Cu respect,
Paula C.

nagyrobi_r@yahoo.com

Buna, foloseste qgis. Importa datele, apoi proprietati, exporta si acolo selecteaza crs ul nou. Se face reproiectia automat.

On Thu, Apr 7, 2022 at 2:02 PM, paula.cimpoies@...
<paula.cimpoies@...> wrote:
[...]

kuszalikjozsef

Daca ai date precise foloseste TransDAT de la ANCPI: https://www.ancpi.ro/download/?page=2&offset=5
pentru modificarea proiectiei, dupa care sa le importi/deschizi CSV-ul in Global Mapper proiectat.
Jozsef

--
SC Micro Mapper SRL
Cartography - GIS - Digital maps

mob. 0731-359929

400377 Cluj-Napoca, Romania
Strada Salcamului nr. 30, etaj 3
www.micromapper.ro

paula.cimpoies@...

Buna Nagy,

Datele sunt in PDF, intr-un tabel. Cum trebuie importate in QGIS ca sa functioneze?

Multumesc!

nagyrobi_r@yahoo.com

Pune datele intr un excel si salvează ca CSV. Wpoi importa CsV ul in qgis și la sectiunea geometriie definește campurile pt coordonate. Dacă vin inversate schimba x cu y..

On Sat, Apr 9, 2022 at 10:44 AM, paula.cimpoies@...
<paula.cimpoies@...> wrote:
Buna Nagy,

Datele sunt in PDF, intr-un tabel. Cum trebuie importate in QGIS ca sa functioneze?

Multumesc!

paula.cimpoies@...

Nu sunt inversate. Problema este ca in csv am doua campuri, nord si este, iar la definirea campuriilor pt coordonate, la sectiunea geometrii, nu pot separa cele doua campuri ca sa pun la x nord si la y est.

nagyrobi_r@yahoo.com

Acolo ai 3 optiuni la secțiunea geometrii la import. Dacă datele sunt DMS la import atunci ai o căsuța specială să importi DMS.
Trebuie sa vezi si ce ai ca delimitare la zecimale si ce ai ca delimitare la CSV. Daca deimitarea CSVului este virgula si delimitarea zecimalelor este la fel virgulă atunci importul nu funcționează. Cand salvezi CSVul atunci alege CSV semicolon delimited in excel. Iar in QGIS atunci inainte de sectiunea geometrii optiunea sa alegi delimitatorul semicolon. Atunci o sa ai la fel de multe coloane in qgis ca si in csv.