mac installeren als blinde

Jill Mecking

Hoi iedereen,

Kun je een mac als voiceover gebruiker zelfstandig installeren?

zo ja, wat is het moment dat voiceover aan kan?zo nee, op welk punt heb je goede ogen nodig?
Dan weet ik waar ik hulp bij nodig heb.

Hartelijke groet, Jill

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Harry Hoitzing

Goedemorgen Jill,

Ik weet dat je tijdens het installeren veelvuldig dingen moet activeren. Daarom heb ik een ziende gevraagd om de IMAC te installeren.

Succes.

Tjeu, Harry

Op 2 nov. 2021, om 20:00 heeft Jill Mecking <jillmecking@...> het volgende geschreven:

[...]

Goede morgen,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb inmiddels apple gesproken, je zou het zelf moeten kunnen. Ik probeer het wel en anders kan ik altijd nog ogen vragen. De helpdesk van apple lijkt heel behulpzaam.

Hartelijke groet, Jill

Op 3 nov. 2021, om 10:21 heeft Harry Hoitzing <h.hoitzing@...> het volgende geschreven:

[...]

Bruno forums

Dag Jil,

Het belangrijkste dat je moet weten, maar dat zal Apple je ook wel hebben verteld, is dat je na het aanzetten van de mac op CMD+F5 moet drukken. Daamee schakel je VoiceOver in en mij is het daarna ook gelukt de mac zelfstandig aan de praat te krijgen en tot dusver te houden. Succes.

Groeten,
Bruno.

Op 3 nov. 2021, om 10:26 heeft Jill Mecking <jillmecking@...> het volgende geschreven:

[...]

Hoi Bruno,

Ik had apple gebeld die man zei dat je op escape moet drukken bij de eerste installatie. Nou ja, ik test het wel uit als ik hem heb. Als command f5 niet werkt is escape een leuke 2de.

Hartelijke groet, Jill

Op 3 nov. 2021, om 11:07 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@...> het volgende geschreven:

[...]

OK, Escape weet ik dan weer niet, maar CMD+F5 doet het in ieder geval altijd! Ook als je in een AppleStore komt en dar op een willekeurig demonstratiemodel deze toetscombinatie indurkt, begint hij meteen tegen je te praten.

Groeten,
Bruno.

Op 3 nov. 2021, om 12:05 heeft Jill Mecking <jillmecking@...> het volgende geschreven:

[...]

'Elwin

Hallo Jill,

Ook mij is het gelukt om de Mac geheel zelfstandig te installeren / herinstalleren. Ik denk wanneer je een gemiddelde kennis hebt van het gebruik van VoiceOver op de Mac het best goed te doen is allemaal. Neem wel even de tijd en zorg dat je je Icloud en alle andere inloggegevens bij de hand hebt. Het enige waarop ik nog wel eens vast liep is het kiezen van de juiste taal en het vinkje voor het accepteren van de voorwaarden, maar wanneer je daar doorheen bent wijst het zich vanzelf.

Succes, en hoor graag of het is gelukt.

Groetjes, Elwin

[...]

Hoi Elwin,

Dan komt het vast goed.