Probleem met Jaws en WordPress

Debby Buis

Beste allen,

Voor mijn blogsite https://tikjeanders.nl maak ik gebruik van WordPress versie 5.8.1 in combinatie met de meest recente JAWS-versie (2021.2107.12). Binnen WordPress gebruik ik de meest recente versie van de plug-in Classic Editor (1.6.2) om mijn blogberichten op te maken.

Sinds een paar maanden heb ik een, volgens mij, JAWS gerelateerd probleem. In een geschreven tekst kan ik een stukje tekst selecteren en laten weergeven als link. Dit doe ik in WordPress met de sneltoets CTRL + K. Er wordt dan een schermpje geopend waar ik de link waar de tekst naar moet verwijzen kan invullen in een invoerveld. In het begin ging dit prima, maar de laatste maanden vlieg ik vaak als het schermpje wordt geopend vrijwel direct uit het scherm en staat mijn braille en spraak bovenaan de pagina. Met veel gedoe, de cursor verplaatsen, opnieuw de sneltoets intoetsen, enz. lukt het meestal uiteindelijk toch de link te maken.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen. Het is aardig irritant als ik tot tien keer aan toe uit het invoerveld wordt gegooid.

Alvast dank!

Hartelijke groet,

Debby Buis

Bezoek hier mijn blog Tikje Anders. Een blog over het leven met een visuele beperking: kleine verschillen, grote vooroordelen.