vraag over toegankelijke apps van zorgverzekeraars

'Elwin

Hallo Lettie,

Al een tijdje maak ik gebruik van de app van VGZ. Kort gezegd, deze krijgt van mij een cijfer 6 als het gaat om de toegankelijkheid. Je kunt declaraties indienen door middel van een foto te maken van een zorgfactuur wat met een beetje geduld best te doen is. Ook kun je goed uitlezen met voiceover hoeveel eigen bijdrage is verbruikt en welke facturen zorgverleners hebben gedeclareerd. Wat ik wel lastig vind, is het checken wat wel en niet wordt vergoed. Zelf vind ik de website makkelijker dan de app, maar denk dat dit persoonlijk is.

Succes!

Groetjes, Elwin

Op 20 dec. 2020, om 20:39 heeft lettie de lange <l.delange1@...> het volgende geschreven:

Dag allemaal,

Heeft er iemand goede ervaringen met de app en website van een bepaalde zorgverzekeraar?
Ik vind die van Univé behoorlijk slecht en er is ook niets gedaan nog met mijn melding hierover aan Univé.
Dus dan laat ik de toegankelijkheid maar een keer meetellen met de overstap naar een andere.
Ik gebruik een Windows10 pc met JAWS en een Iphone met VoiceOver.

Ik lees graag jullie reacties.
Alvast dank.

Met vriendelijke groet.

Lettie de Lange