76 פעילים ישראלים נגד האפרטהייד: נסרב לשתף פעולה עם מערכת המשפט הישראלית, בסולידריות עם העצירים המנהליים הפלסטינים. ראשון בערב: הפגנה מול השב"כ בדרישה להפסקת השימוש הסיטוני במעצרים מנהליים.

Adam Keller

76 פעילים ישראלים נגד האפרטהייד: נסרב לשתף פעולה עם מערכת המשפט הישראלית, בסולידריות עם העצירים המנהליים הפלסטינים.
ביום ראשון בערב: הפגנה מול השב"כ בדרישה להפסקת השימוש הסיטוני במעצרים מנהליים.

שוב חוגגת מדינת ישראל את חג הפסח, חג החרות, ובעוד מדברים על יציאת העבדים העברים מעבדות לחירות לפני שלושת אלפים שנה מדינת ישראל מחזיקה מיליוני פלסטינים משועבדים תחת שלטון כיבוש מדכא ומצור אכזרי על רצועת עזה. השנה, חג הפסח חל במקביל לא רק לחודש הרמדאן של דת האיסלאם אלא גם ליום האסיר הפלסטיני שאותו מציינים ברחבי השטחים הכבושים ולשבוע האפרטהייד הישראלי שאותו מציינים פעילים במקומות רבים בארצות הברית ובאירופה.

זהו הזמן בו מכריזים שבעים ושישה  פעילים ישראלים נגד האפרטהייד  כי הם מסרבים לשתף פעולה עם מערכת המשפט הישראלית ומודיעים כי אם יועמדו לדין על פעולתם נגד הכיבוש והאפרטהייד  הם לא יופיעו לדיון בבתי המשפט, לא יהיו מיוצגים בידי עורכי דין, לא ינהלו ולא ישתתפו בכל הליך משפטי שהוא.  זאת מתוך סולידריות עם העצירים המנהליים הפלסטינים אשר מאז ה-1 בינואר, שובתים כנגד ההפרה הבוטה של זכויותיהם ומסרבים להשתתף בפארסה של "הליכים משפטיים" צבאיים נגדם. העצירים מסרבים להופיע בבתי הדין הצבאיים העוסקים באישור  מעצרם המנהלי, כאשר בכל מקרה העצור ועורכי דינו אינם רשאים לראות את החומר שאסף נגדם השב"כ ולהגיב לטענות נגדם על פעילות בלתי חוקית כביכול. בית המשפט מהווה למעשה חותמת גומי ונדירים מאד המקרים בהם השופטים אינם מאשרים צו מעצר מנהלי.

ביום ראשון הקרוב 17.4 שעה 8.30 בערב יקיים ארגון "ישראליות.ות נגד אפרטהייד" הפגנה אל מול השב"כ בפינת הרחובות חיים לבנון ושלום רוזנפלד ברמת אביב. המפגינים ימחו על   השימוש הסיטונאי במעצרים מנהליים כנגד פלסטינים ובאופן ספיציפי ידרשו לשחרר את אמל נחלה,  נער פלסטיני בן 17 אשר עצור במעצר מנהלי ללא משפט מזה למעלה משנה, ואשר סובל ממחלה אוטואימונית הפוגעת בתפקוד השרירים וביכולת הנשימה שלו, והמצריכה טיפול רפואי ומעקב מתמשך.

נטע גולן,מיוזמי ההפגנה,,אומרת כי לפני כחודש הוציא נגדה בית המשפט באשדוד  צו הבאה בשל סירובה להופיע לדיון משפטי באשר להשתתפותה בהפגנות קודמות נגד המצור על רצועת עזה. "בהשתתפותי בהפגנה בה צפויה נוכחות משטרתית אני מקבלת על עצמי סיכון מודע שהמשטרה תממש את צו ההבאה ותעצור אותי. אם כך יהיה אני אנהג על פי ההצהרה שאני וחברי חתמנו,ואסרב לכל הליך משפטי שבו ינסו לערב אותי - גם אם פירוש הדבר יהיה תקופת מעצר ארוכה יותר. זאת בסולידריות עם מאבקם של העצירים המנהליים הפלסטינים. "אני ערה לכך שכל פלסטיני הנעצר בידי חיילים או שוטרים  ישראלים זוכה ליחס קשה וחמור הרבה יותר ממה שאני מקבלת כאזרחית ישראלית יהודיה. ההבדל הזה הוא חלק מהאפרטהייד הכללי ששורר כאן. ובהחלטתי שלא  לשתף פעולה  עם שום הליך משפטי אני מביעה את סירובי לזכות למעמד פריבילגי".

לפרטים: 054-2340749