לראשונה בתערוכה: עשור של חיילים וחיילות ששברו שתיקה נחשפים. בואו לראות

Hillel Barak ecentaur@gmail.com [ActLeft] <ActLeft-noreply@...>

---------- Forwarded message ---------
From: אבנר גבריהו <info@...>
Date: Mon, Oct 28, 2019 at 7:25 AM

צפו באימייל זה בדפדפן
שוברים שתיקה - לוחמים ולוחמות מספרים על השטחים
תרמו לנו
חברות וחברים יקרים,
לפני עשר שנים נשיא ארצות הברית היה ברק אובמה.. בישראל נפלה ממשלת אולמרט וממשלת נתניהו השניה החלה לעשות את צעדיה הראשונים. ישראל ועזה עדיין ליקקו את פצעי "עופרת יצוקה". לשבור שתיקה היה תהליך לא פשוט, אולם מסע ההסתה והדיבה נגד הארגון רק החל להראות ניצנים ראשונים. זו התקופה שבה קיקה קירשנבאום, צלם עיתונות שעובד עם מיטב העיתונים בעולם ומלווה את "שוברים שתיקה" מתחילתו, החליט להתחיל לצלם פורטרטים של חיילים לשעבר שמסרו עדות לארגון.

עשר שנים עברו. שלוש ממשלות, כמה וכמה מערכות בחירות, שני מבצעים נוספים בעזה ומי בכלל יכול לספור כמה סגרים, כתרים, פלישות לבתים, מחסומים וכמה חיילים נכנסו ויצאו דרך המכבש הענק הזה על האוכלוסייה הפלסטינית שנקרא "שגרת פעילות מבצעית". וכל הזמן הזה קיקה היה שם. מדבר עם עדים, שואל אם הם מוכנים להסיר עבורו את מעטה האנונימיות ולעמוד, בפנים חשופות, מול המצלמה שלו. עשר שנים. עשרות עדים שמתוכם בחר קיקה 52 תמונות. 52 עדים כנגד 52 שנות כיבוש.
אם הייתם שואלים אותי לפני עשר שנים, לא הייתי מדמיין שאתרגש כל כך להזמין אנשים לתערוכה. אבל אני מתרגש. התערוכה שלו מציגה אנשים שאני מכיר, שעבדתי או התנדבתי איתם וראיתי גדלים ומשתנים בעשור האחרון. היא מציגה גם אנשים שלא פגשתי, עדים שהסכימו להיחשף. וגם אני שם, צעיר בכמה שנים. לכל אחד צילום דיוקן וטקסט – הסיבה שהוא בחר להעיד.

לא אלאה אתכם בניתוחים אמנותיים. אומר רק שהתערוכה הזו, עבורי, היא יותר מהפנים שמאחורי העדים של "שוברים שתיקה". היא הפנים של מי שראו מקרוב איך נראית השליטה שלנו בשטחים, ולא היו מוכנים לעבור על זה בשתיקה, וחלקם אף שילמו על כך מחיר אישי וגאים לחשוף את עצמם ואת מה שעשו בשטחים, שוב ושוב.

אז כן, אני מתרגש להזמין אתכם לתערוכה הזו, ומרגש אותי שבקרוב תוכלו להתבונן בחלק מהאנשים האמיצים והמרשימים שיצא לי להכיר.

התערוכה מוצגת ברחוב רבנו חננאל 5, תל-אביב יפו. ערב הפתיחה הוא ב-14 בנובמבר, יום חמישי, ב-19:30, אבל התערוכה מוצגת עד ה-5 בדצמבר. אשמח לראות אתכם שם.

אבנר גבריהו
לפרטים נוספים

מתוך התערוכה

Facebook
Twitter
Website
Email
© 2014 שוברים שתיקה, כל הזכויות שמורות.

__._,_.___

Posted by: Hillel Barak <ecentaur@...>
=======================================
ActLeft, action list in Israel-Palestine.

http://www.actleft.org

To post information about upcoming activities send an email to:
    ActLeft@...

Send a blank message to the addresses given below to:
* SUBSCRIBE: actleft-subscribe@...
* Receive emails as a DAILY DIGEST: actleft-digest@...
* Receive INDIVIDUAL emails: actleft-normal@...
* Read messages ONLINE only: actleft-nomail@...