Wat zou jij doen: vergoeding telefoonkosten of telefoon van het werk

Wendy van der Meer

Hoi allemaal,

Op mijn werk heeft iedere collega een werktelefoon, ik niet, want ik kan niet omgaan met de touchscreentelefoons.

Ik ben volledig blind, heb een aantal jaren met een iphone geprobeerd te werken, maar ik raak er hopeloos de weg op kwijt. Dus heb ik een Boindshell-telefoon, speciaal voor boinden. Dat gaat goed.

Nu hebben we de mobelijkheid om een vergoeding voor telefoonkosten te krijgen, maar mijn manager biedt ook aan dat ik een Blindshell van het bedrijf kan bestellen.

Ik zie eigenlijk op tegen het hebben van twee apparaten. Okee, je kan de werktelefoon natuurlijk uitzetten op niet werkdagen.

Een ander punt is dat mijn mobiele nummer op ons interne intranet komt, dat is dus mijn privé nummer nu dan. Anders, als ik de werktelefoon kies, is dat natuurlijk het nummer van die telefoon.

Maar ze bieden dus ook een vergoeding per maand voor het maken van telefoonkosten.

Wat zal ik doen, hoe zijn jullie ervaringen met telefoonkosten/het hebben van een werktelefoon? Gebruik je een speciale telefoon voor blinden of doe je het met de standaardtelefoon van het werk of nog anders?

Graag lees ik jullie ervaringen, zodat ik goed kan kiezen voor wat ik wil.

Groetjes van Wendy

Debby Buis

Hoi Wendy,

Ik heb geen werktelefoon, maar als ik die zou moeten hebben, koos ik voor eentje met een dual sim.
Mijn ziende vriend heeft dat nu. Je kunt dan twee verschillende nummers gebruiken op een toestel. Dus je werknummer en prive nummer zitten op hetzelfde toestel.
Ik zou dan zelf voor een iPhone gaan waar dit op kan. Mijn vriend heeft een Android toestel.

Heb je toen je de iPhone had ook les gehad bij Bartiméus of Visio? Een blinde vriendin van mij, die niet handig is met apparatuur, heeft onlangs ook training gehad bij Bartiméus voor omgaan met de iPhone. Ze is nu heel blij dat ze de overstap heeft gemaakt.

Hartelijke groet,

Debby Buis

Bezoek hier mijn blog Tikje Anders. Een blog over het leven met een visuele beperking: kleine verschillen, grote vooroordelen.

[...]

Hoi Debby,

Ja, dual sim, daar heb ik ook aan gedacht, maar hoe weet je dan of je op je werknummer of je privenummer wordt gebeld, of is dat gewoon instellen van verschillende beltonen, dat kan dan natuurlijk sowieso.

Wat die vergoeding betreft, ik hoef geen kosten te declareren, want er is een maandelijkse vaste vergoeding die je dan krijgt.

Nee, geen les op iphone gehad. Maar ik heb hem best wat jaren gehad en het ging niet echt lekker.

Groetjes van Wendy

Op 13-10-2021 om 19:29 schreef Debby Buis:

[...]

Mijn vriend heeft een Android dus ik kan niet zeggen of je het kunt zien. Door wie je wordt gebeld. Lijkt me dat dat wel in beeld zou moeten staan. Dat willen de meeste mensen toch wel wetenn, zou ik denken als je twee nummers op je toestel hebt.

Misschien is het toch nog een poging waard om samen met Bartiméus of Visio met de iPhone te trainen.

Succes met je keuze.

[...]

Dank je voor je reactie terug, nou, ik heb nu de Blindshell, ik ga echt geen nieuwe Iphone kopen. Zeker niet, als ik nu gewoon een goede telefoon heb die ik kan bedienen.

Die Iphone heb ik namelijk niet meer geloof ik.

Maar goed, bedankt voor het aanmoedigen om toch te gaan leren iphonen.

Groetjes van Wendy

Op 15-10-2021 om 16:44 schreef Debby Buis:

[...]

Jantina Bosma

Hoi Wendy,

Zelf gebruik ik dual sim op een iPhone. Elke lijn geef je een andere naam. Als je gebeld wordt staat in beeld op welke lijn de oproep is.

Groet,

Jantina

Op 15 okt. 2021 om 16:45 heeft Debby Buis <debby.forum@gmail.com> het volgende geschreven:

[...]

Hoi Jantina,