FW: werken werktmailing: ICT-coördinator Utrecht, diverse afstudeerstages Utrecht, Human Rights policy advisor, Regio coördinator werk verschillende regio's, Figurant Eindhoven


Debby Buis
 

 

 

Van: Roos Hoelen [mailto:Roos.Hoelen@...]
Verzonden: vrijdag 8 december 2017 19:19
Onderwerp: werken werktmailing: ICT-coördinator Utrecht, diverse afstudeerstages Utrecht, Human Rights policy advisor, Regio coördinator werk verschillende regio's, Figurant Eindhoven

 

ICT-coördinator Utrecht

Diverse afstudeerstages bij Berenschot, Utrecht

Human Rights Policy Advisor, Locatie in overleg te bepalen

Regio coördinator werk, Noord Holland, Zuid Holland, Friesland, Groningen, Drenthe,

Figurant, Eindhoven

 

 

ICT-coördinator Utrecht

 

Ben jij een ICT specialist die ontwikkelingen in jouw vakgebied op de voet volgt en wil je jouw expertise inzetten voor een duurzame, nieuwe economie? Dan zijn we op zoek naar jou.

Over MVO Nederland

Sneller naar de nieuwe economie, dat is de ambitie van MVO Nederland en De Groene Zaak. We zijn het grootste duurzame bedrijvennetwerk van Europa. Samen met onze partners werken we aan het verduurzamen en slim inrichten van hun bedrijfsstrategieën om de nieuwe, duurzame economie te versnellen. Daarvoor bieden wij inspiratie & kennis, organiseren we bijeenkomsten en bieden we trajecten aan of zetten we coalities op. MVO Nederland en de Groene Zaak bestaat uit 55 collega’s en 2500 partners. Dagelijks komen er ondernemers en andere professionals over de vloer die willen weten hoe zij hun bedrijf klaar kunnen maken voor de toekomst. Goede ICT is hiervoor onmisbaar.

Over de vacature

Wij zijn per direct op zoek naar een ICT-coördinator voor 32 uur per week. Inhuur van een ZZP-er is ook een optie.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor zowel het beheer als de doorontwikkeling van onze huidige ICT. Je werkt zelfstandig en levert ondersteuning aan collega’s. Ook bied je trainingen en maak je werkinstructies. 

De belangrijkste werkzaamheden bestaan uit:

·         Functioneel applicatiebeheer (o.a. STB CRM en Office365) en uitleg geven aan collega’s;

·         Beheren van hardware;

·         Eerstelijns-support leveren: zelfstandig ondersteuning aan je collega’s bieden, op de werkplek, desktop, laptop en op mobile devices;

·         Maken van werkinstructies om collega’s te faciliteren en ondersteunen;

·         Analyses maken en rapportages opstellen;

·         Onderhouden van contacten met IT-leveranciers en met de (externe) systeembeheerder;

·         Opstellen en beheren van het ICT-budget;

·         Opstellen van plannen voor doorontwikkelingen en verbeteringen. 

Wat vragen we van jou?

·         HBO opleiding- en denkniveau;

·         Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie;

·         Kennis van CRM, SharePoint & Office 365, MAC OSX  en database/koppelingen;

·         Snel inzicht hebben in datasets;

·         Assertief, proactief, oplossingsgericht en steeds op zoek naar verbeteringen in processen en applicaties; hands on mentaliteit;

·         Projectmatig werken;

·         Zelfstandig maar ook een teamplayer. Je bent communicatief en collegiaal;

·         Prioriteiten kunnen stellen. Je bent stressbestendig, nauwkeurig, gestructureerd, oplossingsgericht en analytisch sterk.

Wat bieden we? 

·         Een inspirerende werkomgeving die er toe doet; 

·         Een prettige werksfeer en leuke vooruitstrevende collega’s;

·         Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden; 

·         Een leuke uitdaging om bestaande ICT-voorziening nog beter te maken;

·         Aanstelling voor 1 jaar met mogelijkheid tot verlenging. 

MVO Nederland vindt het belangrijk dat iedereen een gelijke kans krijgt. Daarom nodigen wij ook mensen die een extra uitdaging hebben om op de arbeidsmarkt te komen uit om te solliciteren.

Interesse?

Wil jij samen met ons werken aan een nieuwe economie? Mail dan vóór 11 december 2017 je motivatie en CV naar werkenbij@...(link sends e-mail) o.v.v. ICT-beheerder. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Lobke Vlaming, 06-12470177

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Diverse afstudeerstages bij Berenschot Utrecht

 

Beschrijving: Mooie juridische stage

Berenschot is op zoek naar een masterstudent rechtsgeleerdheid die stage wil lopen bij de adviesgroep Veiligheid, Bestuur en Recht (VBR). Heb jij affiniteit met bestuurlijk-juridische vraagstukken en interesse in het adviesvak? Dan is deze stage wellicht iets voor jou!

Als stagiair bij VBR krijg je de kans het adviesvak van A tot Z te leren kennen. Van meeschrijven aan offertes en rapporten tot het helpen organiseren van bijeenkomsten, van voorbereiden en afnemen van interviews tot het doen van deskresearch en het maken van presentaties. Daarbij kun je rekenen op professionele begeleiding met oog voor je persoonlijke én je vakinhoudelijke ontwikkeling.

Waar kom je terecht?

De adviesgroep VBR bestaat uit circa 30 adviseurs die zelfstandig en in teams hun opdrachtgevers adviseren. Die opdrachtgevers bestaan voornamelijk uit publieke organisaties, zoals ministeries, provincies, gemeenten en waterschappen. Als stagiair ondersteun je de juristen van VBR. Zij richten zich met name op staats- en bestuursrecht (zoals Awb, Wet gemeenschappelijke regelingen), aanbestedings- en mededingingsrecht, en ondernemingsrecht.

Praktisch

Om stage te kunnen lopen bij Berenschot, moet je gedurende de gehele stageperiode ingeschreven staan bij een universitaire onderwijsinstelling. De stage duurt drie maanden en is fulltime (of in overleg minimaal 4 dagen per week), de startdatum bepalen we in overleg. Je ontvangt een stagevergoeding en werkt bij ons op kantoor in Utrecht.

Functie-eisen: 

Jij bent bezig met een juridische master, hebt interesse in het adviesvak en aantoonbare ervaring en affiniteit met één of meer van de hierboven aangegeven rechtsgebieden. Verder beschik je over enthousiasme, een scherp analytisch vermogen en kun je in een team én zelfstandig werken. Tot slot ben je in staat je mondeling en schriftelijk helder uit te drukken en heb je de drive om te leren en jezelf continu te verbeteren.

Interesse?

Spreekt deze stage je aan? Mail dan  jouw brief met motivatie, cv en cijferlijst naar i.beukman@...(link sends e-mail) ter attentie van Ingrid Beukman.  

Berenschot heeft een breed diversiteitsbeleid. Heb jij een afstand naar de banenmarkt en zou je graag willen werken bij Berenschot? Neem dan contact op met Ingrid Beukman, 030 – 291 68 96 of via i.beukman@...(link sends e-mail). Voor vragen met betrekking tot de functie zelf kun je contact opnemen met Jeroen Boot, 06 - 57 59 52 49 of via j.boot@...(link sends e-mail).

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mooi stage informatiemanagement

Berenschot zoekt een (master)student die affiniteit heeft met informatiemanagement en maatschappelijke- en organisatievraagstukken. Ben je benieuwd hoe het is om bij een groot, toonaangevend organisatieadviesbureau te werken? En vind je het leuk om in teams te werken? Dan is deze stage wellicht iets voor jou!

Je gaat aan de slag bij de adviesgroep Informatiemanagement binnen Berenschot, die opereert in verschillende markten, met een focus op openbaar bestuur, zorg en onderwijs. Te denken valt aan publieke partijen als de Rijksoverheid, provincies, gemeenten en private organisaties. De adviesgroep bestaat uit circa vijftien professionals die zowel zelfstandig als in teams opdrachtgevers adviseren. Opdrachten variëren van strategische vraagstukken tot de uitvoering van ICT-projecten en -programma’s.

Wat kun je van ons verwachten?

De stage is fulltime en biedt jou de mogelijkheid het adviesvak van binnenuit te leren kennen. Wij bieden je een stagevergoeding, een laptop en eventuele reiskostenvergoeding. Je werkt mee in lopende opdrachten. Die werkzaamheden lopen uiteen van meeschrijven aan offertes en rapporten tot het helpen organiseren van bijeenkomsten, en van  het voorbereiden en afnemen van interviews tot het doen van deskresearch en het maken van presentaties. Dit alles gebeurt onder professionele begeleiding van een adviseur van Berenschot, met oog voor jouw persoonlijke én vakinhoudelijke ontwikkeling.

Functie-eisen: 

Je bent een ambitieuze WO-student en wilt je verdiepen in informatiemanagementvraagstukken die spelen bij onze klanten. Actuele thema’s die daarbij voor ons relevant zijn: big data, informatieveiligheid en privacy, public value van ICT, organisatie van de ICT en digitalisering van de overheid.

Je bent gemotiveerd, hebt interesse in het adviesvak en je beschikt over aantoonbare ervaring en affiniteit met informatiemanagement. Passende opleidingen zijn bijvoorbeeld: bedrijfskundige informatica, (business &) informationmanagement, bestuurlijke informatiekunde of bestuurskunde, bedrijfskunde, economie met specialisatie informatiemanagement.

Belangrijke eigenschappen zijn: assertiviteit, commitment, gedrevenheid, enthousiasme, scherp analytisch vermogen, stevigheid, nieuwsgierigheid, vermogen tot samenwerken én zelfstandigheid. Tot slot kun je helder rapporteren en heb je de drive om te leren en jezelf continu te verbeteren en misschien wel een traineeship te doen bij Berenschot. Om stage te kunnen lopen bij Berenschot moet je gedurende de gehele stageperiode ingeschreven staan bij een universitaire onderwijsinstelling. De stage duurt vijf/zes maanden en start in februari 2018. Afstuderen is een optie, de mogelijkheden bespreken we graag samen verder met je.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd in deze uitdagende stage? Mail dan  jouw brief met motivatie, cv en cijferlijst naar i.beukman@...(link sends e-mail) ter attentie van Ingrid Beukman. Wij verzoeken je vriendelijk uitsluitend te reageren als je aan het gevraagde profiel voldoet.

Berenschot heeft een breed diversiteitsbeleid. Heb jij een afstand naar de banenmarkt en zou je graag willen werken bij Berenschot? Neem dan contact op met Ingrid Beukman, 030 – 291 68 96 of via i.beukman@...(link sends e-mail). Voor vragen met betrekking tot de functie zelf kun je contact opnemen met Bart Keijzer, 030 - 291 64 08 of via b.keijzer@...(link sends e-mail).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stagiair bedrijfsvoering en Benchmarkteting

Berenschot zoekt per 1 februari 2018 een stagiair(e) met affiniteit met het verbeteren van de prestaties van organisaties.

Ben je benieuwd hoe het is om bij een groot, toonaangevend organisatieadviesbureau te werken? Wil je jouw advies- en onderzoeksvaardigheden verder ontwikkelen? Vind je het leuk om in een multidisciplinair team te werken? Ben je analytisch, cijfermatig onderlegd, extravert, nieuwsgierig en initiatiefrijk? En ben je benieuwd naar de rol die technologie kan spelen in bedrijfsvoering?  Dan is een stage bij onze adviesgroep iets voor jou!

In de afgelopen vijf jaar hebben tientallen studenten het stageprogramma bij Berenschot succesvol afgerond. Allen hebben bij Berenschot een goede basis gelegd voor de start van hun loopbaan en het merendeel werkt nu voor Berenschot of een ander adviesbureau. De adviesgroep Bedrijfsvoering en Benchmarking biedt doorgaans twee studenten met verschillende (studie)achtergronden tegelijkertijd een stageplaats aan.

Werkplek bij bedrijfsvoering en benchmarking

Tijdens de stage maak je deel uit van de adviesgroep Bedrijfsvoering en Benchmarking, gevestigd op het hoofdkantoor in Utrecht. Een jong team van circa twintig adviseurs combineert iedere dag hard werken en presteren in een professionele setting met het leveren van de beste kwaliteit voor onze klanten. Er wordt op een open en informele manier met elkaar omgegaan met een hoge bereidheid om elkaar te helpen.

De adviseurs zijn hoofdzakelijk werkzaam voor gemeenten, zorg- en onderwijsinstellingen, woningcorporaties en landelijke overheidsinstellingen. Hierbij is het doel het verbeteren van de kwaliteit, professionaliteit, doelmatigheid en effectiviteit van het primaire proces en/of de bedrijfsvoering.

Voorbeelden van veel voorkomende vraagstukken zijn het opstellen van een businesscase voor samenwerking, verzelfstandiging of uitbesteding, benchmarkonderzoek, verbetering van de efficiëntie en effectiviteit in de inrichting, aansturing en processen, financiële doorlichting en (her)ontwerpen van bedrijfsonderdelen.

Functie-eisen: 

Als stagiair(e) draai je actief en volledig mee binnen de adviesgroep en in de multidisciplinaire projectteams, je verricht onderzoek en analyseert, je gaat mee naar de klant voor interviews en je schrijft mee aan offertes en rapportages. Dit zijn voorbeelden van de vele diverse activiteiten die je zelfstandig of in samenwerking met de adviseurs zal verrichten. Hierbij zal je ook regelmatig samenwerken met collega’s uit andere adviesgroepen. Wij zoeken excellente, ambitieuze en proactieve (master)studenten die zich door middel van een stage willen ontwikkelen op zowel professioneel (als adviseur) als op persoonlijk gebied (competenties en vaardigheden). Je hebt affiniteit met maatschappelijke onderwerpen, bent handig met cijfers, het schrijven van teksten, communicatief vaardig, samenwerkingsgericht en gemotiveerd om het adviesvak te ervaren en te leren.

Naast het advieswerk staan we ook stil bij jouw eigen ontwikkeling. Je wordt begeleid door twee ervaren adviseurs. Zij bieden ondersteuning, maar dagen je ook uit om continu kritisch te zijn naar jezelf en je werk en je grenzen te verleggen om het maximale uit je stage te halen. Je leert en ervaart bij Berenschot net zoveel als je zelf wilt.

Arbeidsvoorwaarden

Bij Berenschot krijg je per maand een vergoeding van +/- € 400,-. Wanneer je niet langer de beschikking hebt over vrij reizen met het OV, dan vergoeden we de OV-kosten. Verder krijg je beschikking over een laptop waarmee je overal kan inloggen op het netwerk van Berenschot.

In principe werk je vijf dagen per week op kantoor. Dit is gebruikelijk omdat de ervaring leert dat je op deze manier sneller en beter de organisatie en je collega’s leert kennen. Hierdoor is het ook makkelijker om betrokken te worden bij interessante projecten. De stage duurt vijf maanden (1 februari 2018 t/m 30 juni 2018). Om stage te kunnen lopen bij Berenschot moet je gedurende de gehele stageperiode ingeschreven staan bij een universitaire onderwijsinstelling.

Contactgegevens

Spreekt deze stage je aan? Stuur dan uiterlijk 15 december voor 17.00 uur jouw brief met motivatie, CV en cijferlijst naar i.beukman@...(link sends e-mail) ter attentie van Ingrid Beukman. 

Berenschot heeft een breed diversiteitsbeleid. Heb jij een afstand naar de banenmarkt en zou je graag willen werken bij Berenschot? Neem dan contact op met Ingrid Beukman, 030 – 291 68 96 of via i.beukman@...(link sends e-mail). Voor vragen met betrekking tot de functie zelf kun je contact opnemen met Peter van Unnik, 06 - 10 57 95 43 of via p.vanunnik@...(link sends e-mail).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Human Rights Policy Advisor, Locatie in overleg te bepalen

 

The World Blind Union (WBU) is a non-political, non-religious, non-governmental and non-profit-making organization, representing over 250 million blind and partially sighted persons in 190 member countries. It is the internationally recognized organization speaking on behalf of blind and partially sighted persons at the international level. Visit www.worldblindunion.org

 

APPLICATION DEADLINE: January 20, 2018

 

ANTICIPATED START DATE: March 1, 2018

 

JOB TITLE: Human Rights Policy Advisor

 

TERM: Full-time, One Year Contract with possibility for renewal

 

LOCATION:

To be determined; preference for location in a developing country in partnership with WBU member organization or home-based

 

REPORTING:

The Human Rights Policy Advisor reports directly to the CEO World Blind Union, with secondary day-to-day reporting to the Manager of the host partner (if applicable)

 

SUMMARY OF POSITION:

The Human Rights Policy Advisor will support the World Blind Union at all levels in carrying out its representation role on behalf of blind and partially sighted persons worldwide.

 

ESSENTIAL DUTIES entail (but not limited to):

§  Analyzing and interpreting international instruments of importance to WBU and blind and partially sighted persons, including but not limited to:

o   UNCRPD

o   Sustainable Development Goals (SDG’s)

o   Marrakesh Treaty

o   Prevention of Blindness Action Plan

o   CEDAW

o   CRC

o   UNOHCHR including Universal Periodic Review

§  Assisting WBU at international and regional levels to develop and implement strategies and action plans regarding these instruments for the benefit of members at the grassroots level.

§  Development of tools and resources to enhance member engagement and support them in their implementation strategies

§  Provide analysis and strategic advice on emerging international processes, instruments, priorities such as, for example:

o   Disaster risk reduction

o   Situation of refugees

o   SDG’s implementation and Monitoring

o   Financing for Development

o   Other emerging issues as they arise

§  Provide support as expert advisor to WBU and its members on issues related to UN advocacy and representation

§  Development and utilization of a variety of communications and training information, tools and resources through the utilization of technology and other methodologies to support our human rights and advocacy strategies and implementation. Such tools might include:

o   Website

o   Newsletter articles

o   Webinars

o   Social media channels, such as Twitter, blogs, etc.

o   Training programs (such as BRIDGE training, online training, etc.)

§  Developing a community of practice at regional level

§  Liaise with other international partners as appropriate to facilitate and strengthen WBU’s representation work.  In particular, these liaisons include International Disability Alliance, CBM Advocacy Coordinators, Vision Alliance members

 

QUALIFICATIONS: (EDUCATION, TRAINING, EXPERIENCE)

§  Post-secondary education in a related field

§  Experience in the areas of human rights, advocacy and disability rights

§  International experience a strong asset

§  Excellent written and oral communications in English essential as well as additional language ability, in particular French and/or Spanish

§  Well developed interpersonal and communications skills

§  Superior analysis and writing skills

§  Proficient in the use of Microsoft Office software, and social media

§  Fundraising skills

§  Available for occasional international travel

§  Personal knowledge of blindness or low vision a definite asset

 

SALARY RANGE: Approximately $40,000 USD, commensurate with experience

 

CLOSING DATE FOR APPLICATIONS: 20 January 2018

 

PLEASE SEND YOUR APPLICATION (in English and in MS Word format only) VIA EMAIL TO:

 

Dr. Penny Hartin

Chief Executive Officer

World Blind Union

penny.hartin@...

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Regio coördinator werk, Noord Holland, Zuid Holland, Friesland, Groningen, Drenthe,

Door (financiële) omstandigheden helaas vrijwillig.

 

Van de blinden en slechtzienden in Nederland werkt op dit moment maar 39%. Jammer, want met de juiste aanpassingen kunnen werknemers met een visuele beperking net zo goed en snel werken als hun goedziende collega’s. De Oogvereniging voert sinds enige jaren projecten uit om de arbeidsparticipatie van mensen met een visuele beperking te verhogen. Hoewel de projecten succesvol waren vrezen we voor de toekomst een verdere daling van de arbeidsparticipatie. Reden van de daling ligt in het feit dat door de Participatiewet gemeenten sinds 2015 verantwoordelijk zijn voor de re-integratie en de financiering van werkplekaanpassingen van mensen met een visuele beperking De gemeenten vervullen hun taak nog niet naar behoren. De Oogvereniging wil daarom blinden en slechtzienden op regionaal niveau ondersteunen in hun contacten met hun gemeente en met werkgevers in hun regio. Om die ondersteuning te kunnen bieden zijn wij op zoek naar een vrijwilliger die de rol wil gaan vervullen van

Regiocoördinator werk

1 voor de regio Groningen, Friesland, Drenthe.

1 voor de regio Noord en Zuid-Holland

(op vrijwillige basis 4-8 uur per week)

Taken:

• Gemeentelijke lobby en politieke beïnvloeding voor betere regelgeving en verordeningen
• Individuele ondersteuning van werkzoekenden in hun contacten met de gemeente.
• Opzetten van een netwerk van blinde en slechtziende werkenden en werkzoekenden in de regio.
• Werkgeversbenadering en informatievoorziening in de regio
• Meehelpen met het vinden en verkrijgen van subsidies zodat op termijn van de vrijwilligersfunctie een betaalde baan gemaakt zou kunnen worden.

De Oogvereniging vraagt:

• HBO werk- en denkniveau
• Affiniteit met blinden en slechtzienden
• Interesse in juridische zaken en politiek
• Brede werkervaring en kennis van de arbeidsmarkt
• Affiniteit met werkgeversbenadering en/of acquisitie
• Goede contactuele en communicatieve vaardigheden
• Goede organisatorische vaardigheden
• In staat zijn duurzame netwerken op te bouwen
• Teamspeler
• Bereidheid tot reizen
• Bereidheid 4 tot 8 uur per week vrijwillig te werken

De Oogvereniging biedt:

• Een introductiecursus wetgeving en werkgeversbenadering
• Intensieve ondersteuning en begeleiding bij de werkzaamheden vanuit het landelijk bureau
• Reiskostenvergoeding / onkostenvergoeding
• Een werkervaringsplaats op niveau en de mogelijkheid een goed netwerk op te bouwen voor eigen gebruik
• Desgewenst gratis intensieve begeleiding en hulp bij het vinden van betaald werk.

Meer informatie of solliciteren?

Neem contact op met Roos Hoelen, themacoördinator werk Oogvereniging 06-20915820 roos.hoelen@...

Figurant, Eindhoven

Figurant zijn in een filmpje over recht op werk voor mensen met een beperking?

Maris Sanders is de regisseur bij Branded Cinema. Deze organisatie wil aandacht genereren voor de benarde positie op de arbeidsmarkt van mensen met een beperking

Branded Cinema gaat een korte film/spot maken met als doel echt aandacht te trekken. Deze spot komt op de nationale tv en online. In de film zie je o.a. een hele grote groep mensen die ook met verschillende beperkingen te maken hebben (wel of niet meteen te zien) die echt in opstand komen. Tijd om wat te laten horen. Het verhaal sluit ook af met iemand die wel in een sollicitatie zit, dus het gaat om aandacht met een positieve draai. Om de groep te laten zien en ook het zo echt mogelijk te houden willen we zoveel mogelijk samen werken met mensen die beperkt zijn of zich voelen.

Branded Cinema wil een zo groot en divers mogelijke groep laten zien en is daarom op zoek naar mensen met een beperking die in de film figurant willen zijn

De locatie wordt Eindhoven Centrum bij Strijp-S. Hou rekening met de tijden van 11 u tot 17 u op 13 december voor de figuranten. Details volgen in een mail voor iedereen die erbij is. Reiskosten en eten en drinken worden vergoed. De opnamen zijn buiten, maar we hebben ook een binnenruimte om te wachten ter beschikking.

Heb je interesse om mee te doen dan kun je je aanmelden
door een mail te sturen naar casting@...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Roos Hoelen

Thema coördinator Werk

Postbus 2344 – 3500 GH  Utrecht

Tel: 030-2992878

mobiel: 06-20915820

www.oogvereniging.nl

roos.hoelen@...