Re: Echolink idag

N5HC Conny Jonsson

Och hur många vad det som använde någon from av amatör radio (repeater eller liknande) interface för att nå EL?

Om det är noll, så kanske det är mer tillförlitligt att ersätta EL med till exemple att Zoom Möte.

/Conny

On Feb 7, 2021, at 1:33 PM, VE3NR Göran Almemo <ve3nr@...> wrote:

Hejsan,

Jag missade tyvärr EL gruppen tidigare idag då jag inte fick igång
min EL uppkoppling av någon anledning.

Efter flera email från Roland och Erik kom vi så småningom på att
det var nog inte min PC eller uppkoppling det var fel på, utan andra
fel som kanske låg närmare EL servern.

Roland hängde i med mig och vi fick slutligen kontakt genom att använda
våra resp. mobiltelefoner. Funkade alldeles utmärkt och vi höll på i över
en timma!! ;-) Vi har alltid mycket att prata om.

Hoppas allt ordnar sig till nästa gång med  uppkoppling till VK3JED via datorn,
men om inte så vet jag att mobilen funkar i alla fall.

Keep well and stay safe!

Göran i Buren

--
Conny