Echolink idag

Bert VE3NR

Hejsan,

Jag missade tyvärr EL gruppen tidigare idag då jag inte fick igång
min EL uppkoppling av någon anledning.

Efter flera email från Roland och Erik kom vi så småningom på att
det var nog inte min PC eller uppkoppling det var fel på, utan andra
fel som kanske låg närmare EL servern.

Roland hängde i med mig och vi fick slutligen kontakt genom att använda
våra resp. mobiltelefoner. Funkade alldeles utmärkt och vi höll på i över
en timma!! ;-) Vi har alltid mycket att prata om.

Hoppas allt ordnar sig till nästa gång med  uppkoppling till VK3JED via datorn,
men om inte så vet jag att mobilen funkar i alla fall.

Keep well and stay safe!

Göran i Buren

Join VikingRadioNet@groups.io to automatically receive all group messages.