Topics

Lecteur mini cassette

Contact

Bonjour à tous,

Je viens d'acheter une fraiseuse VMC 100 TM02 la face du calculateur à dû être changé car elle est équipé d'un lecteur de disquette alors que les données  MSD de ma machine sont sauvegardées sur une mini cassette.
Suite à la perte des données MSD de la fraiseuse et n'ayant pas de disquette pour reprogrammer la machine j'ai acheté un lecteur mini cassette EMCO afin de récupérer les données MSD sauvegardé sur la mini cassette.
Les connections du lecteur mini cassette sont différentes du lecteur de disquette.
Est-ce que quelqu'un à des informations pour réaliser ce changement?
Cordialement
Olivier

FRANCOIS JACQUES

Bonjour
 je possède depuis peu la même machine  N°F1SF3F5019 et l'étiquette de la commande TM02 à été arrachée, j aimerai vous aider mais elle comportait aussi un lecteur de disquette qui a été démonté, seul était utilisé la liaison série. J'ai vu une sauvegarde des paramètres sur ce forum, avez-vous essayé de les rentrer manuellement? Je possede les plans electrique.
Cordialement.
Jacques.

arjan.dijk

Is it possible to keep emails in English so everyone can understand?

Op ma 6 jan. 2020 om 19:24 schreef <jacq62@...>:

[...]

marty_in_mesa

Well, try and use google translate.
We don't restrict members from US. or other than English countries. We are a resource for everyone.

Marty

On Mon, Jan 6, 2020 at 3:17 PM arjan.dijk <arjan.dijk@...> wrote:
[...]

mycroft@cix.co.uk

Here are translations into English of the two French language messages:

Good morning all,

I just bought a VMC 100 TM02 milling machine the face of the calculator had to be changed because it is equipped with a floppy drive while the MSD data of my machine is saved on a mini cassette.
Following the loss of MSD data from the milling machine and not having a floppy disk to reprogram the machine, I bought an EMCO mini cassette player in order to recover the MSD data saved on the mini cassette.
The mini cassette player connections are different from the floppy drive.
Does anyone have information to make this change?
cordially
Olivier

Hello
 I recently had the same machine N ° F1SF3F5019 and the label for the TM02 command was torn off, I would like to help you but it also included a floppy drive which was dismantled, only the serial link was used. I saw a backup of the parameters on this forum, did you try to enter them manually? I have the electrical plans.
Cordially.
Jacques.