Re: Spindle bearings for Compact 5 CNC

FRANCOIS JACQUES

Bonjour Marcus
 Peut-être que les 6006 actuels ont une meilleure précision que ceux d'origine, je peut simplement dire que la mention"C3" implique un jeu interne augmenté pour les application hautes vitesses ou grandes amplitudes thermiques par exemple les moteurs 2 temps.
 A mon avis remonter des roulements d'origine de marque ne dégradera pas la précision de la machine et surtout ton porte-monnaie! Achète-les en version 2RS (étanche)
@+
Jacques.

Le mar. 28 janv. 2020 à 16:32, <markus.almroth@...> a écrit :

My bearings are bad and needs replacing.
The parts catalogue says it's standard 6006 2Z.

But for precision parts, should'nt one get better tolerance than standard? The machine has held very nice tolerances in the patch. Less than 0.001 mm.

Also the serpentine washer is called 6006/2K in the parts catalogue, but that seems to be an old standard, does anyone know what it's called now. So far i've googled in vain.

/M

Join Emco-CNC-Users@groups.io to automatically receive all group messages.