Topics

Transverter VHF/UHF designer UR3LMZ avec Elad FDM DUO

F0ECM

Bonjour à tous,

Possédant un transverter bi-bande VHF UHF (https://www.ebay.fr/itm/Dual-Band-144-432-to-28-MHz-12Watts-ASSEMBLED-TRANSVERTER-VHF-UHF-28mhz/132503036008?hash=item1ed9cbe068:g:omYAAOSwjt5age8a), je souhaiterai faire l'acquisition du Elad FDM DUO pour d'une part, passer au SDR pour ma passion d'écoute en HF et en même temps faire du trafic en VHF.

Pour la partie SSB, il ne devrait pas y avoir de problème mais quand est-il pour la partie FM avec les répéteurs ?
Est ce que le soft ELAD FDM-SW2 peur gérer le décalage - 600 khz pour les relais FM (ou une autre solution à venir ou pas !) ?

Merci.

73, Eric F0ECM.

Neil Smith G4DBN

Here is one method I use for a 600kHz split.

Neil G4DBN

On Thu, Sep 12, 2019 at 07:27 AM, Neil Smith G4DBN wrote:
Here is one method I use for a 600kHz split
Hi Neil,

Thank you for your reply.
Great !
Second question, does the FDM-SW2 software manage the CTCSS ?

Eric.

Neil Smith G4DBN

Sadly, there is no CTCSS built in to SW2.  There are dummy CAT commands.

Perhaps raise a feature request to http://www.eladit.com/en/support.php ?

It might be possible to use a tone generator mixed in to a Virtual Audio Cable as the TX input stream?  Has anyone else implemented CTCSS and can help Eric?

Neil G4DBN

On 13/09/2019 16:56, F0ECM wrote:
[...]

Sorry to respond late.

I contacted the support of Elad ... for the moment no evolution for FDM SW2 with a CTCSS.

For my part, I found a used FDM DUO R receiver while waiting to find the qsj for TX.

73, Eric.