Topics

Araştırma sonuçları(Psikolojik sermaye)

Emel Esen <emel.esen@...>

Merhabalar,

Daha önce bilişim sektörü çalışanlarına yönelik yürüttüğümüz psikolojik sermaye ile ilgili çalışmamız için sizden yardım almıştım. Henüz makalemiz yayınlanmadı ancak sonuçları başlıklar halinde sizlerle paylaşmak istiyorum. Genel anlamıyla, psikolojik sermaye, umut, iyimserlik, öz-yeterlik ve dayanıklı olma ile ifade ediliyor.

Çalışanların olumlu güçlerine odaklanan pozitif sermaye kavramı yöneticilerde daha fazla.

Bilişim sektöründe çalışanların yaşı ve toplam çalışma süresi arttıkça, psikolojik sermaye düzeyleri de artıyor.

Bilişim sektöründe çalışanların, öz yeterlikleri( kendine güvenleri ve bir işi başarmak için motivasyonları) hayli yüksek.

Erkek çalışanların, kadın çalışanlara göre psikolojik sermayeleri daha güçlü.

Özetle sonuçlar böyle. Kuşkusuz yorumlarınızı bekliyorum.

İyi çalışmalar dilerim.

Dr. Emel Esen
Yıldız Teknik Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü
Örgütsel Davranış Anabilim Dalı