Topics

ESP32 for uBitx v6 #firmware #raduino #v6 #ubitxv6

ramonlh@...

Hola,
estoy trabajando en la sustitución del Arduino Nano del uBitx v6 por un módulo con ESP32. Las principales ventajas que tiene este micro (https://www.espressif.com/en/products/socs/esp32/overview)
- WiFi
- Más RAM y velocidad
- Permite el uso de ficheros.
- Mayor número de GPIOs

He partido del firmware original v6.3.1 y tomado parte del código de la versión 2 del firmware CEC (http://www.hamskey.com/2019/04/release-cec-firmware-v1200-for-ubitx.html)

El único hardware necesario es un módulo ESP32 Dev kit de 2x15 pines (https://github.com/espressif/arduino-esp32/issues/544) y una placa PCB adaptadora para poder insertarlo en lugar del Arduino Nano. El prototipo está construido con una placa perforada y cableada.

Aplicado al uBitx, tiene las siguientes ventajas:
- La configuración se guarda en un fichero, sin los límites de la EEPROM.
- Servidor web incluido
- Servidor FTP
- RTC
- Segundo puerto serie.
- Confuiguracion vía web.
- Actualización del firmware vía web.
- Incorporación de nuevas funciones por la mayor velocidad y tamaño de RAM.
- Varias GPIOs disponibles para otros usos.

Las funciones básicas ya están disponibles aquí https://github.com/ramonlh/ubitx32

Algunas imágenes :

siento no poder escribirlo en inglés, llegué tarde a las clases en la escuela.
Ramón
EA4GZI

Rene

Great, hopefull waiting on full tutorials and links. Good wordk

bobolink

Very cool!

Guenter

Hola Ramon.
Congratulations. I've been thinking about the ESP in the V6 for a while, but you did it. I will look at your solution in the next days e.g. especially for the encoder.
Guenter
DF1KU

Frédéric

Hola
Thanks for this job
Tried to compile but got a lot of errors and excel sheet is not clear for me .
Waiting for more information.

Bob KB1TEK

This is a really neat project.  Good Luck.

I do wonder if wireless CAT control would be possible for digital modes.  It sounds non-trivial, and I wonder if it's worth it.  Still....

Owen Vinall

Excellent Ramon,
Please keep posting your progress.
I have been playing with it's smaller brother Esp8266 and Arduino's for quite a while.
Esp's open up quite a few possibilities.
Will interference be an issue.
Regards

Owen Vk5fkol

On Mon, Jun 8, 2020 at 10:47 PM Bob KB1TEK <bob@...> wrote:
[...]

he subido un pequeño documento PDF con la descripción del proyecto. https://github.com/ramonlh/ubitx32/tree/master/doc

El estado actual es que las funciones básicas están en funcionamiento. No funcionan IFS ni ATT.

Las cosas que tengo que hacer de forma inmediata:
  • Completar las funciones que faltan: IFS y ATT.
  • Completar las páginas web faltantes.
  • Probar CW en transmisión.
Como explico en el documento, el desarrollo está hecho con UECIDE y no sé si compilará con Arduino IDE. UECIDE es sencillo y mucho más rápido al compilar. Si alguien está interesado en compilarlo estoy a su disposición.

Saludos,
Ramón
=================================================================================
Hello,

I have uploaded a small PDF document with the project description. https://github.com/ramonlh/ubitx32/tree/master/doc

The current state is that the basic functions are working. IFS and ATT do not work.

The things that I have to do immediately:
Fill in the missing functions: IFS and ATT.
Fill in the missing web pages.
Test CW in transmission.
As I explain in the document, the development is done with UECIDE and I don't know if it will compile with Arduino IDE. UECIDE is simple and much faster when compiling. If anyone is interested in compiling it, I am at your disposal.

Cheers,
Ramon

Bob Lunsford

I am sure a bilingual document re the V6 will be useful to someone, maybe many and create more interest with Spanish speakers. Thanks, I'll also take a look at it.

On Sunday, June 14, 2020, 1:52:00 PM EDT, ramonlh@... <ramonlh@...> wrote:

[...]

kenoldb@...

Hello I am new to the ubitx project. I want to compile the esp32 project, but I have a problem finding the right libarys. Can you tell me which versions you used from where.

Is it also possible to connect a nextion?

Regards Ken

ramonlh@...

Hello Ken,
do you use Arduino IDE or UECIDE?
Ramón

kenoldb@...

hello.
I try both..

Last, with this faults..

• Error at line 1049 in file ubitx_tft_320240.ino:
‣ 'class TFT_eSPI' has no member named 'getTouch'

Compiling Failed

regards Ken

ramonlh@...

Hi Ken,
"getTouch" function is in the file touch.h.

This is the structure that I have for the TFT_eSPI library:

Do you have the ·"extensions" folder?
Ramón